Skip to content
Persoonlijk advies nodig?
NOAB gecertificeerd

Over ons

Het verhaal achter Winco Administratie en Advies

Winco administratie en advies is 1 oktober 2006 opgericht, maar de historie van het bedrijf ligt verder terug. Op jonge leeftijd had Sebastiaan Wink al interesse in het vakgebied Accountancy. Van zijn vader kreeg hij in 2003 de mogelijkheid om hiervan zijn bijbaan te maken. Een familielid was net een onderneming begonnen en Sebastiaan mocht vanuit zijn ouderlijk huis te Lekkerkerk de boekhouding gaan doen met hulp van zijn vader. Ook mocht Sebastiaan mee naar particulieren om hen te helpen bij de aangifte inkomstenbelasting.

Winco administratie en advies groeide snel en kreeg in 2008 zijn eerste personeelslid waarna er nog velen zouden volgen. Met de hulp van de vader van Sebastiaan, de opbouwende ervaringen en gerichte educatie werd Winco administratie en advies steeds professioneler.

Eind 2010 bood RAAD Krimpenerwaard zichzelf ter overname aan wat op 1 januari 2011 officieel rond kwam. De twee medewerksters van RAAD Krimpenerwaard bleven in dienst, maar nu onder de naam Winco administratie en advies.

Na deze overname vestigde Winco administratie en advies zich op de Maerlandtweg 14 te Krimpen aan den IJssel tot er een grote opdracht kwam waarbij verhuizen één van de voorwaarden was. Vanaf oktober 2014 ging deze grote opdracht in en was de nieuwe tak Winco vastgoedbeheer geboren. Tot de dag van vandaag is Winco administratie en advies gevestigd op Marijke Staete 1 te Krimpen aan de Lek.

Eind 2015 kwam er wederom een mooie kans voor Winco administratie en advies voorbij. Administratiekantoor De Jong, een partij waarmee in het verleden al werd samengewerkt, bood zichzelf te koop aan. Op 31 maart 2016 was de overname officieel en begon Winco met de opbouw van een tweede vestiging in Lekkerkerk. De drie personeelsleden welke bij Administratiekantoor De Jong werkten bleven in dienst maar nu onder de naam Winco administratie en advies.

Vervolgens kwam er eind 2022 een groter kantoorpand beschikbaar in de Marijke Staete te Krimpen aan de Lek. Dit pand bood ons de mogelijkheid om de locaties Lekkerkerk en Krimpen aan de Lek samen te voegen en zo onze krachten te bundelen. Door met alle collega’s op één plek te werken zijn de (communicatie)lijnen nog korter en hopen wij zo onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.

Missie en visie

Missie

De missie van Winco is om aan alle ondernemers en particulieren die het behoeven, tegen een eerlijk tarief, een dienstverlening aan te bieden op financieel en fiscaal gebied. Daarnaast is het de missie om de kernwaarden van de dienstverlening, open / eerlijk / betrouwbaar & betrokken te waarborgen.

Visie

Eigenlijk levert Winco geen diensten, maar samenwerkingen met meerdere bedrijven. Hierbij wordt gezamenlijk een gezonde onderneming nagestreefd, waar vervolgens gezamenlijk profijt van wordt ondervonden.

Winco probeert zichzelf altijd terug te verdienen. Dit hoopt Winco te realiseren door als klankbord te fungeren en zo waardevolle informatie, adviezen en sturing te verschaffen aan klanten. Daarnaast geeft Winco met vooruitstrevende software en actueel bijgewerkte administraties een tool waarop een onderneming beter gestuurd kan worden. Tot slot tracht Winco alle fiscale regelingen zo goed mogelijk bij te houden en toe te passen op onze klanten. Het motto hierin is;

“Veel belasting betalen is niet erg, als er maar niet teveel belasting wordt betaald.”

Het doel is om iedereen te overtuigen dat administratie geen last is maar een tool voor goed ondernemerschap. Een up-to-date administratie schetst een goed beeld van de onderneming zodat de ondernemer een betere basis heeft voor zijn besluitvorming.

Wilt u meer informatie ontvangen of heeft u vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

Back To Top